Monday 19 December 2011

RenTeTan PeRJaLaNaN HiDuP SeoRanG MaHaSiSwi


Bismillahirahmanirrahim.....
Alhamdulillah masih diberi kesempatan lagi untuk mencoretkan seribu kata....hari ni aku nk sharing psl rentetan prjalanan aku sbg seorang mahasiswi... sebagai seorang mahasiswi inilah tugas aku seharian:

Belajar dan terus belajar......

Kerana ni juga lah kenapa aku berada di sini, bumi USIM tercinta, semuanya kerana minat dan cita-cita aku. Aku yg memilih untuk berada disini, bukan kerana sesiapa, tp kerana AKU sndiri yg nk berada disini. Ok sebut pasal belajar ni, hari ni aku nk ceter cikit pasl "kemalasan" aku.....huhuhu



betapa malasnye aku huhu


Aku pun tak tahu knp aku punya la mls arini, aku ponteng 2 class untuk arini shaja. Erm mntg2 lah ni dh minggu akhir, mmg suka ati aku jea kn, yela awl2 aku dh baik, bleh kuat smngt melawan persaan bgini walau kdg2 tewas jg..... tp akhirnya arini aku trtewas lg. Sbnrnya aku ni jns yg kalau aku dh kta A, maka A lh, tak ke B taw. Kalau aku dh ckp aku taknak g class, ckp la apa2 pun mmg aku ttp tak g...tp bab class jela aku berpegang teguh pd prinsip hihihi, kalau bab lain goyang cikit taw, lg2 bab mkn hihihi

Kalau mula2 aku ckp taknak, cuba tanya kali kedua, haaaa mungkin akan berubah disitu hehehe Haaa itulah aku kalau nak tahu, ok berbalik pd kemalasan aku td tu, aku pun tak tahu knp mood aku agak down arini, mungkin semuanya kerana peristiwa mnggu lepas, tp serius arini mood aku mmg bercelaru dan malas sgt2..... Hanya orang yang pernah berada di tempat aku sahaja yg tahu bagaimana aku rasa selepas peristiwa ari tu. Tp aku ttp mgambilnya sbg positif, namun walau apa pun semuanya tetap susah untuk terima semua ni......

Aku terima semua ni dgn senyuman dan hati yang tabah melalui semua ni, aku nk jd cam ni:


~ smile~

sntiasa senyum je walau ditimpa masalh

Aku tak nak jd lemah, dan tak nak jd malas lagi hehe, tp apa yg aku nk cerita bgitulh rutin harian dan rentetan perjalanan aku sng seorang pelajar....ade hari aku kuat melawan tiap dugaan yg dtg, ada hari aku jd lemah dan tak semangat untuk teruskn hari tp aku cpt bngkit dr semua tu....alhamdulilah krna aku selalu berpegang stu bnde.....walau dlm keadaan susah sekalipun ingatlh kita tak keseorangan ttp ALLAH selalu brsama kita, jgn prnh lupa saat kita bgn & jth krna smuanya krnaNYA....DIA yg mmberi sgalanya....terima ujiannya dgn redha & sabar.....:) Shngga brjmpa Lgg.....

Ok wassalam:)

No comments: