Monday 9 January 2012

Siapa JonaS Rivanno Di Hati Aku?

Assalamualaikum....

Selamat pagi & salam hari isnin aku ucapkan, ok hari ni tiba-tiba aku terlintas untk menulis entry di atas. Hah? Siapa Jonas Rivanno tue? Knp tjuk entry tue mcm xbleg blah je kn? Huhuhu Special nye Jonas tue smpai bleh lekat kt ati aku, siapa dia tue? Ada yg kenal ke nga JR tue? Haaa mai aku nk story ckit pasal JR nie, kalau yg selalu mengikuti sinetron indonesia mcm aku pasti nama ini tidak asing lg di cuping telinganya, tp bg yg tak mengikuti sinetron indon mmg tak akan kenal la siapa jejaka ensem ni. Ok aku bgtaw skit psl jonas nie, dia mula dikenali ramai dlm percubaan  sinetron " Kahwin masai, Nikita, Kemilau cinta kamila" ni hnya sbhagian yg aku ikuti sahaja la, bnyak lg drama yg dia bintangi sbnarnya. 


 Jonas ni merupakan anak kcukan Jerman & Belanda, ada lg tp aku tak ingat dh mix ape, dia lahir sama thn nga aku, kiranya sebaya aku la kn huhuhu, yg aku tahu jg dia merupakan anak lelaki tunggal dlm family nye dr 3 adik beradik tp aku tak tahu dia ank ke berapa. Dia memulakan careernya sbg model dlm entertainment indon, katanya smuanya krana ibunya yg mnyuruhnya mncuba bakat dlm model. Dia jg merupakan mahasiswa dlm jurusan enginering. Haaa hebat kn, bkn shja hbt berlakon taw.... tp yg tak best dia bkn islam but kristian... Dh nama pm mix jerman & Belanda.....


Ok kalau nk tgok Jonas nie ensem ke tak nie dia antara picture2 nya yg mnjadi simpanan aku. 



Aku suka pic nie, smart & stylo:)









 Brsama gndingan mntapnye Kamila @ Asmirandah

 Keluarga bahagia dlm KCK

 scene dalam KCK

 Antara aksi2 diorang yg mnunjukkn they're so close & di gosipkn brsama:)

 Keluarga Fadhil Renardi in KCK


Ni real  family Jonas:)



 Secocok kn diorg nie:)



Ok dh tgok pic2 dia kn? Ensem kn Jonas nie, huhuhu Ok sebenarnya aku nk citer knp aku suka & minat sgt kat Jonas nie. Haaa smuanya kerana sinetron "Kemilau Cinta Kamila". Cter ni mmg wat aku jtuh cinta pd watak yg di bawa oleh Jonas, hngga lah aku jd fanatik kt dia. Nak tahu apa sbb yg bleh wat aku gler suka dia? Haa sbnarnya dlm cter tue dia bawak watak sbg DR Fadhil Renardi. Seorg suami yg sgt penyanyang & bertanggungjawab sgt. Yg wat aku kagum kt dia dlm cter tu, dia dpt bwa 2 watak yg berbeza pd masa yg sama. Dia jg melakonkan watak sbg abg kpd Fadhil iaitu Taufan. 


Bila aku tgk cter tue aku mmg respect pd dia pnya bakat lakonan, mmgh hebat. Dia dpt mnjayakan nya dgn baik sekali di samping gandingannya yg jg tak kurang hebt jg, iaitu Asmirandah. Sampai satu thp aku pernah berangan nk tgok mcm mana la dia belakon, sbb tulah knp aku meminati kebanyakan pelakon InDon. Diorg dilahirkn dgn pakej yg cukup. Yg tu jela aku kagum. Lagi satu knp aku kagum dan suka nga pelakon2 indon, kerna diorang bkn sahaja bijak dlm lakonan tetapi jg dunia akademik, diorang kebanyakn nya mahasiswa dlm plbagai bidang, bkn sperti pelakon2 malaysia. Opssss terbanding la plk huhuhu Tp itu lah realiti nya.... Diorang mementingkn pncapaian akademik dr lakonan dan menganggap satu hari yg mereka tidk akn selama nya kekal di dlm dunia entertainment. Mmg bgs kn diorg nie dlm bab2 nie, haa tulah sbb knp aku suka, bkn saja suka2 taw huhu






Oklah itu shja lah story aku pasl Jonas k, Jmpa d entry laen :)

No comments: