Friday 16 December 2011

HaRi YanG Aku TaK AkaN PeRnaH LuPaKaN

Bismillahirrahmanirahim....


Dah lama aku tak update blog aku, hari ni baru berpeluang menjenguk blog, ok hari ni aku ada story nk share. Hari yang menyedihkan dan sangat teruk bagi aku. Aku sendiri  tak sangka yg aku berdepan dgn semua ni, tp pd mulanya mmg aku dh agk semua ni akn terjdi. Apa itu kisahnya? Haaaaa suspen je kn, tp sbnrnya kish tu biarlah aku smpn sendiri, boleh kn? Cuma kat sini aku cuma nk sharing perasaan aku je. Perasaan bila terjadi macam tu mstilah rasa malu, aku rasa down, rasa aku teruk dan macam-macam lah. Sampai hari tu selepas balik dr kelas di fikiran aku masih terbayang-bayang peristiwa tu. 


Tapi aku mengambil sikap positif, bagi aku kenapa nak rasa malu, kita belajar, dan dalam belajar kita sentiasa melakukan kesilapan, walaupun sebelum-sebelum ni aku tak pernah kena macam ni  oleh lecture lain. Kenapa tiba-tiba lidah aku hari tu kelu dan teruk sangat, tapi aku tak menyalahkan takdir, malahan aku bersyukur kepada ALLAH, kerana setiap apa yg terjadi ada hikmatnya, dan aku menganggap semua ni terjadi untuk menyedarkan aku supaya jangan terlalu leka dengan kedudukan sekarang. Mungkin kalau tak terjadinya perkara ni aku masih di tahap selesa. 

Tapi bila terjadinya perkara begini beberapa kali pd aku, kadang-kadang aku juga rasa yg aku tak lakukan yg terbaik dalm tugasan yg diberikan pd aku, aku gagl melaksanakan tggjwb yg diberikan pd aku, bukan sekali tp berulang kali, walau ada alasan namun jauh disudut hati aku, aku tetap terkilan. Apa yg boleh aku lakukan pd diri aku, aku tak akn mengulangi perkara yg sama lg. Semua yg terjadi banyak memberi aku pengajaran dan belajar dr apa yg berlaku. 

Moga aku lebih tabah melalui setiap liku-liku kehidupan pada masa akan datang, dan ini hanyalah secebis yg perlu aku jalani untuk sampai ke thp yg tinggi. Jd jgn mudah give up dgn apa yg berlaku, dan anggaplah yg terjadi ini sbg guru untuk terus mengorak langkah kejayaan.... Insyallah apa yg terjadi ini akn menjadi titik tolak pd kejayaan akan datang.


Moga kesedihan hanyalah permulaan sebelum kejayaan menghampiri....ALLAHUAKBAR!!!






Sekian untuk hari ini, moga kita jumpa lagi pada entry lain:)

No comments: