Sunday 29 January 2012

Ujian Untuk Hambanya

Assalamualaikum....




Salam hari pagi ahad aku hulurkan...
Hari ini aku di uji lagi....
Ujian yg datang pada aku untuk mendekatkan aku kpdNYA...
Pada pg sabtu ashtma aku dtg lagi....
Lenaku di gangu dgn kehadirannya...
Tiada lagi tidur yg nyenyak...

Aku mula batuk sedikit demi sedikit kala subuh kian hampir....
Aku mula terjaga dari tidur kerana batuk yg amat kuat....
Namun kerana mengantuk yg sngt kuat aku terlena juaa..
Hinggalah pagi aku terjaga kembali untuk solat subuh...
Juga kerana tdk tahan dgn keadaan yg terlalu sejuk...

Ashtma aku semakin kuat....
Nafas aku berdenyut dgn laju...
Hingga kadang-kadang aku rasa terlalu letih...
Aku sudah tak mampu untuk menarik nafas lagi...
Hingga bila aku bngn dr tidur aku takut allah mngambil nyawa ku saat itu...
Aku juga pernah fikir, mungkin satu hari nanti Allah mngambil nyawaku kerana sakitku ini...

Bila melihat orang lain lena diulit mimpi....
Aku sedikit cemburu...
Kerana bila aku berada di kg, aku susah untuk mndapat tidur yg lena..
Kerana penyakit ku ini...
Tetapi inilah dinamakan UjianNYA...


Tapi walau apa pum aku tetap redha dgn penyakit dan sakit yg Allah berikan pd aku ini...
Kerana semua ini mendekatkan aku kpdNYA...
Sakit ini jg penghapus dosa-dosaku...
Moga aku tabah menghadapi setiap ujian ini...
juga tiada kata mengeluh dgn ujian ini....
Moga aku mnjadi hamba yg sabar & redha dgn setiap ujianMU...






Sekian..

No comments: