Monday 26 December 2011

Disaat Diri Perlu Membuat Pilihan

Bismillahirrahmanirrahim.......

Salam pagi isnin aku ucapkn, moga hari ini adalah hari yg terbaik dan smuanya bakal berjalan dgn lancar insyallah. Ok pg yg mulia ini aku nk kogsi sedikt mngenai perasaan aku, dh bc tajuk entry tu kn? Haaa agak-agak korg aku perlu wat pilihan tntg apa ye? Adakah aku perlu memilih siapa bakal imam aku, ramai sgt yg sudi jd imam untuk aku ker?, maklum lah Lisa kn dh nk bina msjid mstilh aku pun dh tak lama kn? hihihi Gurau mnje jea dont take serius ok babe.....hihi 

Haaa knp agak-agak nye? Dh taknak fikir dh????? Btol nie????? Ok2.... sbenanye skrg ni aku rasa keliru sgt tak tahu nk pilih yg mana antara yg penting, bg aku semua penting taw. Haa nk taw apa ni diaaa: 


my lovely sis


 my lovely frend


my study 

Haaa ni lah perkara2 yg perlu aku pilih, susah kn tuk pilih? Haaa taw pum. Sekrg ni aku jd rasa bersalah dan kesian & semua ada la. Knp aku rasa bersalah? Sbna nya sblm aku balik umah kak aku, aku dh jnji nga kawan aku ni, yg aku nk balik temn dia ari isnin, tp selepas aku balik umah kak aku, tiba2 lak aku cakap aku tak jd balik ari isnin, aku balik ari selasa...... Haaa kalau korg duk tmpt kawan aku msti korg panas kn, dh la jnji kn maen lg, tup2 bila dh balik tak ingt dunia, mne jnji mns mu, yg ada jnji masam bkn stakat msam ni dh pahit dh...kn? Knp mungkiri bila dh berjanji kn? 

Haaaaa kalau aku pum susah nk trima, tp sbnarnya aku ada alasan nya. Msti korg ckp, alsan lg....rilex2 dulu, cmni korg ingt aku saje2 ke nk biarkn kawan baik aku tu bermalam sorg2 dlm bilik kitaorg tu, aku taw la bilik tu selesa, tp hnya ALLAH saja tahu saaat aku tnggalkn dia pd pg sbtu tu hati dan fikiran aku selalu fikir cmne la dia nk tido tiap2 malam, knp??? Haaa yg tu bia aku dan dia je tahu msalh dia....aku taknak ckp lebih tu rhssia dlm kelambu hihihi xdelaaaa ok sbnanya knp aku tunda balik nilai, sbb adik aku jg akn balik ari ni ke qelate, jd tak kan lah aku jg akn balik ke nilai, semua tnggalkan kak aku? Aku sbnanya kesyen kt dia, dh la dia duk sorg2 kn, bila aku ckp dh nk balik esok (arini la) dia lain je & ps tu bru tnya knp sprti biasa.....

Haaa ni lah aku kata susah nk wat pilihan, ok ni bru dua pilihan, tiba2 ptg td aku dpt msg plk tnya bila aku nk balik sbb aku ada lg krje tak settle. Haaaa lg la aku pening, hampir2 aku berubah fikiran untuk pegi arini kerna kerja, tp aku fikir balik demi kak aku aku rela korban kan kpnatan aku untuk balik pd pg selasa. Aku ambik keputusan untuk balik seawal pg dan setlekn kerja pd tghari nya...semuanya kerna apa? Kerana love is cinta......haaaaa  itulah keputusan yg aku ambik....aku rasa aku dh wat kptsn yg baik walau dilanda rasa bersalah dan terkilan. 

Pd kawan aku ni, Maafkn aku sahabat kerana memungkiri janji yg ku taburkan, tiada niat untuk memungkiri tp apa kn daya kita hnya merancang tp ALLAH yg menentukan. Tp percayalah dirimu ttp dlm pilihan, kerana hdrmu sbg anugerah yg sgt bermakna dlm hdpku, akn ku cuba mmbahagiakn dirimu sahabat selagi nadiku msh berdenyut, engkau adlh segala2nya dlm hdpku seleps familyku.....Satu sahaja yg aku nk engkau tahu aku tak akn pernah tinggalkn dirimu hnggalh ajalku di ambil olehNYA......itu jnji ku yg akn aku cuba & berusaha tunaikn insyallah, sayangggg kamu kerana NYA:)





Ok sekian.....
kredit tuk kwan & sahabt saya: Munisyh Mohd:)

4 comments:

lily's flower said...

pelupuk mata saya membasah tiba2 selepas baca entry kamu...apakah mksud nye?...

Dina Ramli said...

knp kah? shngga entry yg biasa ini mencuit ati kecil mu?

lily's flower said...

hati sy besar...ok

Dina Ramli said...

hahaha ok, ptut mudh sedih pun huhu